
Innehåll
Långsiktighet och entreprenörskap grogrund för innovation
Det skalbara HR-systemet för byråer och stora företag
Nu lanserar vi Hogia HR Enterprise, ett kraftfullt verktyg för att hålla ordning på alla processer i medarbetarresan – från rekrytering till avslut. Lösningen är särskilt framtagen för redovisnings- och revisionsbyråer som vill erbjuda HR-stöd till sina kunder och stora företag med komplexa behov.
Plattformen är skalbar, modulär och utvecklad för att hantera allt ifrån den mindre byråkunden till stora organisationer med flera enheter och språk. Systemet består av ett antal moduler som går att anpassas efter kundernas behov. Hogia HR Enterprise är helt integrerat med HogiaLön Plus, vilket ger ett smidigt informationsflöde mellan HR och lön. Med öppna API:er går det dessutom enkelt att koppla ihop lösningen med olika försystem.
Hyresavin som skapar värde
Nu ökar vi takten! Det började med lönespecen och fakturan, men nu kan även hyran göra gott. Hogia och Kivras digitala lösning för hantering av hyresavier är särskilt anpassad för fastighetsbranschen. Genom att erbjuda digitala utskick via Kivra kan fastighetsbolag effektivisera sina administrativa processer, minska pappersanvändningen och samtidigt bidra till en mer hållbar framtid. För varje digitalt utskick som går från Hogia via Kivra, skänker vi en del av intäkterna till samhällsförbättrande initiativ. Hittills har samarbetet genererat över 12 miljoner kronor till viktiga projekt.
Läs mer
Hogia blir nordisk partner till Nordic PropTech Awards
Nordic PropTech Awards samlar Nordens mest innovativa tekniklösningar för en mer hållbar och digital fastighetsbransch. Genom att gå in som första svenska partner tar Hogia nu en mer aktiv roll i att driva utvecklingen – tillsammans med PropTech Sweden och andra ledande aktörer i Norden.
För branschen innebär det närmare koppling mellan verkliga behov och ny teknik – där smartare arbetssätt, hållbara lösningar och digitala verktyg snabbare kan bli tillgängliga. Det här partnerskapet är ett steg i Hogias långsiktiga ambition att göra fastighetsbranschen mer effektiv, modern och hållbar – i praktiken.
Finalen sker i Köpenhamn 2026, men resan börjar nu i Almedalen 2025.
Läs mer
Hogia Public Transport Events – en framtidssäkrad lösning för effektivare kollektivtrafik
Nu lanserar vi Hogia Public Transport Events – ett avancerat datalager som förbättrar effektiviteten, tillgängligheten och hållbarheten i kollektivtrafiken. Lösningen gör det möjligt för aktörer inom kollektivtrafik att få en mer komplett helhetsbild av systemets funktioner genom att samla och bearbeta data från flera olika källor. Det handlar både om fordonsnära information – som stoppknappar, fordonstemperatur och batteristatus för elfordon – och infrastrukturdata, som till exempel status på hissar, rulltrappor, pendelparkeringar, stadscyklar, elscootrar och delade fordon.
– Hogia Public Transport Events är ett viktigt steg mot en mer hållbar och personanpassad kollektivtrafik. Genom att samla och bearbeta data från flera olika källor skapar vi en lösning som förbättrar resenärernas upplevelse och gör kollektivtrafiken mer effektiv och framtidssäkrad, säger Fredrik Carlund, Product Manager Hogia Public Transport Products.
Läs mer
Hållbarhetsrapportera direkt från ditt ekonomisystem
Hogia inleder ett nytt partnerskap som förenklar och automatiserar hållbarhetsrapporteringen – en integration mellan Wellfish och Hogia. Wellfish användarvänliga mjukvara hjälper företag att analysera, kartlägga och kommunicera sitt hållbarhetsarbete i enlighet med CSRD. Systemet erbjuder stöd för alla typer av bolag – från de mindre bolagens frivilliga hållbarhetsrapportering till de större bolagens lagkrav. I vårt ekonomisystem finns en sömlös integration som gör det enkelt att hämta in ekonomiska data direkt till hållbarhetsrapporten.
Läs mer om Wellfish
Teknisk innovation – en del av vårt DNA
Teknisk utveckling har alltid varit en central del av Hogias vision. Ända sedan starten 1980 har vi drivits av att utveckla innovativa lösningar som gör stor skillnad för våra kunder. Vi fick en pratstund med Bjarne Johannessen, bolagschef och ansvarig för Hogia-gruppens utveckling, drift och underhåll av molntjänster. Han berättar om hur AI har förändrat arbetssättet, hur Hogia-gruppen arbetar med säkerhetsfrågor och vad som väntar framöver.
Läs artikeln
Hogia Public Transport Conference 2025
Den 21-22 maj omvandlades Hogias huvudkontor ännu en gång till ett bubblande branschforum för framtidens datadrivna kollektivtrafik – navet i den svenska kollektivtrafiken. På agendan stod nyheter och trender inom kollektivt resande, verksamhetsutveckling, ledarskap och AI. I samband med konferensen lanserade vi även vårt nya lager i PubTrans – Hogia Public Transport Events – även kallat det blå lagret. Hur firades det? Självklart med vår alldeles egna blå lager!
Hogia på GAIA Conference 2025
GAIA är en ledande konferens inom AI, maskininlärning och data engineering – en plats där teknik, innovation och människor möts. Årets upplaga hölls på Svenska Mässan i Göteborg och samlade över 1100 deltagare från både näringsliv, akademi och offentlig sektor.
Vi på Hogia deltog som utställare för att visa upp hur vi integrerar AI i våra system inom transport, ekonomi och HR. Det blev en riktigt bra dag där vi träffade många nyfikna besökare som ville veta mer om vår teknik, våra satsningar och hur det är att jobba hos oss. Vi är stolta över att vara en del av AI-communityn i Göteborg – och att bidra till att driva utvecklingen framåt.