Användarträff semester HogiaLön Plus
På denna användarträff guidar vi dig steg för steg till ett smidigare semesterårsskifte och går igenom alla rutiner som kan vara bra att veta
Varmt välkommen till årets användarträff!
Användarträff semester 2024
Önskar du en uppfräschning av rutinerna kring semesterårsskiftet? I så fall är du varmt välkommen på denna digitala användarträff för dig som använder HogiaLön Plus och påbörjar ett nytt semesterår i april. Under en halvdag får du en genomgång av semesterhanteringen i HogiaLön Plus och vi guidar dig steg för steg till ett smidigare semesterårsskifte.
Innehåll
- Semesterår och intjänandeår
- Semesterlönegrundande frånvaro
- Sjukdom under semesterledigheten
- Innebörden av olika semesteravtal
- Skillnaden mellan semesterskuldsberäkning och semesterberäkning
- Hur påverkar lönearternas inställningar semesterskulden?
- Hur läser jag min semesterskuld och hur räknar programmet fram aktuella värden?
För vem passar användarträffen?
För att få ut mesta möjliga av denna användarträff bör du ha genomgått Teori semester och Lönehantering steg 1 (eller ha motsvarande förkunskaper) samt känna till vilka avtal och regler som gäller på ditt företag.
"Mycket bra och användbar information, läraren hade rätt kunskap i ämnet."
MARIE JOHANSSON
Gotlands Åkericentral
”Super! Alltid bra att bli uppdaterad! ⭐⭐⭐⭐⭐”
ANETTE WERKANDER
Visby Motorcentral
Kurslängd
09:00-12:00
Praktisk information
Deltar du på vårt digitala event livesänds det via QuickChannel. Allt du behöver är en dator med webbläsare och högtalare eller hörlurar. Använd gärna chattfunktionen för att ställa frågor till föreläsarna.
Pris: 3 300 kr
Tid: kl 09:00-12:00
Var: Digitalt
Vi hjälper dig gärna!
Ring oss på 0303-662 00
eller mejla till: utbildning@hogia.se
Anna Adolfsson
Utbildningsrådgivare
Maria Sjögelid
Utbildningsrådgivare
Vanliga frågor
Ja, du får en bokningsbekräftelse på mail i samband med din anmälan. Övrig praktisk information om kurslokal eller anslutning skickas ut på mail några dagar före kursstart.
Ja, ett kursintyg kommer skickas till dig på mail efter avslutad kurs.
Deltar du på våra distansutbildningar behöver du ha tillgång till en dator med internetuppkoppling, kamera och mikrofon/headset. Vi uppmanar dig som deltagare att ha på din kamera under hela dagen, gärna ställa frågor och vara delaktig i utbildningen, som om du var på plats i kurslokalen.
Deltar du på våra digitala event eller utbildningar livesänds det via QuickChannel. Allt du behöver är en dator med internetuppkoppling och högtalare/hörlurar. Ofta finns en chattfunktion där du kan ställa frågor till föreläsarna/lärarna.