Hållbara affärsmodeller för positiv samhällspåverkan
Så kan ditt företag skapa affärsnytta och bidra till en hållbar samhällsutveckling – samtidigt.
Hur kan affärsmodeller bidra till både hållbarhet och samhällsnytta? Genom inspirerande exempel från Kivra och Hogia får vi en inblick i hur värderingsstyrda bolag skapar positiv förändring. Genom att integrera samhällsengagemang i affärsstrategier har dessa företag inte bara utvecklat sina verksamheter utan också varit drivande i omställningen mot en mer hållbar värld. Hur kan ditt företag också vara en del av denna förändring?
Kan man förena affärsnytta med samhällsnytta?
I det här webbinariet utforskar vi hur affärsmodeller kan drivas med ett samhällsförbättrande fokus och samtidigt skapa långsiktig affärsnytta. Tillsammans med Kivras VD Henrik Lönnevi diskuterar vi hur företag kan integrera samhällsengagemang i sin kärnverksamhet och aktivt bidra till en mer hållbar framtid. Hur kan ditt företag bli en del av den positiva förändringen?
Sedan 2017 har samarbetet mellan Hogia och Kivra gett företag möjligheten att effektivisera hanteringen av lönespecifikationer, fakturor och snart även hyresavier – samtidigt som de bidrar till samhällsförbättrande initiativ. Hittills har samarbetet genererat över 11 miljoner kronor till viktiga initiativ, och resan fortsätter.
Varför ska jag delta?
Som företagare har du en unik möjlighet att kombinera affärsnytta med samhällsnytta – men hur gör man det i praktiken? Det här webbinariet ger dig konkreta exempel på hur ditt företag kan integrera hållbarhet och samhällsengagemang i sin affärsmodell, på ett sätt som samtidigt stärker affären.
Breakout-rooms efter webbinariet
Efter sändningen har du möjlighet att delta i ett av våra breakout-rooms som pågår i 15 minuter. Välj vilket du vill delta i när du anmäler dig till webbinariet.
-
Få lönehanteringen att glänsa med OpenHR Lön och Kivra
Glöm krångliga utskrifter och manuella utskick! Med OpenHR Lön och Kivra skickar du lönespecifikationer digitalt, säkert och blixtsnabbt – direkt till medarbetarnas Kivra. En smart lösning som sparar tid, stärker arbetsgivarvarumärket och möter dagens krav på både enkelhet och hållbarhet. Upptäck hur smidig lönehantering kan vara! -
Effektivare avisering och ökade intäkter?
Vi visar hur du kan förenkla hanteringen av hyresavier och samtidigt maximera intäkterna genom smart fakturering av exempelvis felanmälningar och besiktningar. Vi delar konkreta tips och lösningar som hjälper fastighetsägare och förvaltningsbolag att jobba både effektivt och lönsamt. -
Smidig e-fakturering med OpenBusiness och Kivra
Kom och se hur OpenBusiness och Kivra tillsammans förenklar e-fakturering till privatpersoner. Vi visar hur smidigt du kan skicka e-fakturor direkt i Kivra. En modern lösning för en effektiv och hållbar fakturahantering.
Detta webbinarie har redan sänts, men du kan fortfarande se inspelningen här!
Till inspelningenI sändning denna gång

Henrik Lönnevi
VD
Kivra
Henrik Lönnevi är sedan mars 2023 VD för Kivra. Han leder arbetet med att utveckla digitala tjänster som förenklar vardagen och samtidigt bidrar till en mer hållbar framtid. Hans roll som styrelseordförande på Godel, tillsammans med hans tidigare erfarenhet som CCO för konsumentaffären på både Telia och Tele2, har gett honom en djup förståelse för hur man kombinerar framgångsrika affärsmodeller med samhällsnytta.

Louise Westberg
Studiovärd
Hogia
När Louise Westberg tar plats som studiovärd, kan du vara säker på att samtalen blir både engagerande och insiktsfulla. Med lång erfarenhet som affärsområdeschef och en bakgrund på Hogia sedan 2012, kombinerar hon sitt affärssinne med en brinnande nyfikenhet. Vi är glada att Louise kommer vara en återkommande del av våra sändningar och guida oss genom en rad intressanta ämnen framöver.
Om Hogia Studio
Upptäck våra kostnadsfria webbinarier, Hogia Studio, där du får chans att fördjupa din kunskap i en rad viktiga ämnen. Var fjärde vecka, på onsdagmorgnar kl. 08:30, sänder vi live från Hogias huvudkontor. Vi bjuder in gäster och våra egna specialister för att dela med sig av sina erfarenheter, diskutera aktuella trender och ge dig nya perspektiv.