StraitNZ Bluebridge väljer Hogia Ferry Systems
Färjerederiet StraitNZ Bluebridge (Bluebridge) i Nya Zeeland har nått en överenskommelse med Hogia Ferry Systems för leverans och implementering av deras standardsystem för passagerar- och fraktbokningar, BOOKIT.
Bluebridge har två färjor som trafikerar rutten över sundet Cook Strait mellan Wellington på Nordön och Picton på Sydön.
"När vi fortsätter att växa och våra kunders förväntningar förändras, insåg vi behovet av ett system som kan skalas upp och stödja våra ambitioner. Efter en omfattande process där vi utvärderade flera bokningssystem blev det tydligt att Hogia Ferry Systems och deras lösning BOOKIT gav det alternativ vi letade efter. Detta är ett stort projekt för Bluebridge och vi är otroligt glada över de möjligheter som BOOKIT kommer att ge oss för att förbättra vårt kunderbjudande", säger Will Dady, General Manager Digital and Customer Experience.
"Vår BOOKIT-programvara borde passa mycket bra för Bluebridge och jag tror att avståndet på 17 000 kilometer och tidsskillnaden på upp till 11 timmar kommer att vara den främsta utmaningen för båda sidor att bemästra. Hittills under processen har vi lyckats överbrygga denna klyfta på ett smidigt sätt och jag hoppas att vi kan fortsätta på det spåret. När landsgränserna nu öppnats har det varit fantastiskt för oss att träffa Bluebridge-teamet personligen!" säger Niclas Blomström, Bolagschef på Hogia Ferry Systems. "Vi är naturligtvis hedrade och mycket tacksamma för att ha fått denna möjlighet och att utöka vår BOOKIT-familj till att även omfatta Bluebridge och Nya Zeeland", fortsätter han.
Hogia Ferry Systems ingår i Hogia-koncernen, ett av Sveriges största mjukvaruföretag med 600 anställda i Sverige, Finland, Norge och Storbritannien.
För mer information, besök https://www.hogia.se/transport/ferry eller kontakta niclas.blomstrom@hogia.se