Ystad Hamn digitaliserar verksamheten med stöd av Hogias system
Ystad Hamn är Sveriges tredje största hamn för färjepassagerare och landets femte största när det gäller lastfordon. Hamnen hanterar årligen över två miljoner passagerare och 300 000 lastbilar och trailers. Hogia levererar nu ett terminalsystem som kommer att digitalisera hamnens administrativa och operationella arbete.
– Vår verksamhet växer, med stadigt ökande volymer av gods, lastfordon och passagerare. Vi behöver ett system som säkerställer en hög kvalitet och därigenom ökad trygghet för våra kunder och deras kunder, säger Björn Boström, VD på Ystad Hamn.
Björn Boström, VD på Ystad Hamn.
Hogias terminalsystem kommer också att fungera som ett informationsnav i kommunikationen mellan hamnen och deras kunder vilket både förenklar och sparar viktig tid i det dagliga arbetet.
– I dag kan vi följa upp våra volymer månadsvis med hjälp av statistik från rederierna. Med Hogias terminalsystem har vi större möjlighet att kontinuerligt följa upp dessa volymer och att utifrån dem planera vår verksamhet mer dynamiskt, avslutar Björn Boström.
– Det här är början på samarbetet med Ystad Hamn och vi ser fram emot att få vara en del av deras tillväxt och digitaliseringsresa, säger Mathias Lindell, bolagschef på Hogia Terminal Systems.
För mer information är du välkommen att kontakta Mathias Lindell, Bolagschef på Hogia Terminal Systems. Telefon 0703-91 60 92.
Hogia lanserar app för hantering av godsflöden till Södertälje Hamn. Applikationen ger Hogias kunder möjlighet till digitalisering och automation.
Läs merI ett projekt tillsammans med Hogia har hamnen infört en helautomatisk gate-in lösning för den befintliga hamninfarten.
Läs mer